Emoticons maken merken menselijker

27/09/17 om 21:00 - Bijgewerkt om 18:25
Uit Trends van 28/09/17

Gele rondjes die glimlachen, huilen, schreeuwen of hun tong uitsteken. Smileys zijn niet meer weg te denken uit onze mailbox en de sociale media. Hoewel we nu al flirten met een overdosis, blijft het succes van emoticons in stijgende lijn gaan.

Emoticons breken zelfs uit de digitale wereld om ook 'het echte leven' te veroveren. In de bioscoopzalen loopt nog altijd de film The Emoji Movie. 'Emoji' is het Japanse woord voor emoticons: symbooltjes die gevoelens uitdrukken. Met Emotify bracht de spelfabrikant Jumbo anderhalve maand geleden het eerste gezelschapsspel rond emoticons op de markt.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info