Een Zuid-Koreaans merk met Belgisch tintje

26/07/17 om 19:08 - Bijgewerkt om 19:07
Uit Trends van 27/07/17

De Koreaanse autogigant Hyundai heeft het ontwerp van zijn nieuwe auto's toevertrouwd aan de Belg Luc Donckerwolke. Onze landgenoot leidt een ploeg van 820 creatieve medewerkers en mikt op stijl, bescheidenheid en milieuvriendelijkheid om het merk een boost te geven op de zeer competitieve wereldmarkt.

We staan in een enorme windtunnel. Hij is 60 meter lang en heeft een doorsnede van 8,5 meter. De wind loeit er met een snelheid van 50 kilometer per uur doorheen. We houden ons staande, maar de ingenieurs kunnen vanachter hun glazen wand windstoten met snelheden tot 200 kilometer per uur door de tunnel jagen. Dat blijft ons bespaard. In het midden van de hightechinstallatie troont een auto met een dekzeil erover. Het is een prototype, dat een hele rist aerodynamische tests ondergaat. Af en toe licht de wind een tipje van de sluier op, maar foto's mogen we niet nemen. Welkom in het belangrijkste centrum voor onderzoek en ontwikkeling van Hyundai in Zuid-Korea.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners