Een webshop is geen eiland

16/08/17 om 19:06 - Bijgewerkt om 19:05
Uit Trends van 17/08/17

Een webshop is geen eiland, maar maakt deel uit van een volledig businessplan. Een doordachte omnichannelstrategie helpt om onlineverkoop en een traditionele winkelruimte op elkaar af te stemmen. De kledingketen JBC, Schoenen Torfs, Bakkerij Wouters en de lingeriezaak Dag & Nacht leggen uit hoe zij dat doen.

Door de opkomst van e-commerce twijfelen nogal wat handelaars aan de toekomst van de fysieke winkel. Toch zijn retailexperts ervan overtuigd dat offlineverkoop een belangrijk deel van de omzet zal blijven vertegenwoordigen. Meer nog, een aanvankelijk pure onlinespeler zoals Coolblue heeft zelfs winkels geopend. Klanten kunnen er terecht voor advies, het afhalen van onlinebestellingen en de klantendienst. Volgens Matthias De Clercq, de manager van Coolblue België, doet die fysieke aanwezigheid de internetverkoop stijgen. "Tot een uur reistijd rond een winkel wordt meer online gekocht."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners