'Een verhaal hebben is beter dan er een creëren'

31/05/17 om 19:28 - Bijgewerkt om 19:28
Uit Trends van 01/06/17

In 1979 stopte vader Joris Verlinden met de productie van zijn Ritchie-limonade. Consumenten gaven in die tijd de voorkeur aan internationale merken. Nu de consument valt voor lokale en natuurlijke producten, blaast zoon Jan Verlinden het vintage limonademerk nieuw leven in.

Jan Verlinden groeide op in een familiebrouwerij in het Vlaams-Brabantse Lubbeek. "In die tijd had ieder dorp zijn brouwerij, en iedere brouwerij zijn eigen limonade. Bij ons was dat Ritchie, een merk dat in de jaren vijftig op de markt kwam en tot eind jaren zeventig vlot over de toonbank ging. Tot de consument de voorkeur begon te geven aan internationale merken en veel lokale limonades van de markt verdwenen." Zo verging het ook Ritchie.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners