'Een eigen merk lanceren, dat was nieuw voor ons'

31/01/18 om 21:00 - Bijgewerkt om 09:39
Uit Trends van 01/02/18

Bij de Antwerpse meubelfabrikant Theuns maakt de tweede generatie zich op om de fakkel door te geven. De jonge generatie zet in op innovatie door met een nieuwe houtsoort te werken, een eigen designmerk te lanceren en de projectmarkt aan te boren.

Het ruikt naar vers bewerkt hout in de ruime productiehallen van de familiale meubelfabrikant Theuns in het Antwerpse Essen, op een boogscheut van de Nederlandse grens. De productie draait op volle toeren. De wortels van de meubelmaker, bekend voor massief eikenhouten eetkamermeubels, gaan terug tot in 1934 toen Frans Theuns de activiteiten opstartte. Later kwamen zijn broers Jozef en Jules ook in het bedrijf werken. Nu wordt Meubelfabriek Theuns gerund door drie zestigers: de broers Ludo, Theo en Marc Theuns, de zonen van Jef Theuns. De derde generatie loopt zich warm om de onderneming over te nemen (zie kader).
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners