De opkomst van de vijfsecondenspot

27/09/17 om 21:00 - Bijgewerkt om 18:25
Uit Trends van 28/09/17

Onlinevideo en kijkers die televisieprogramma's doorspoelen, maken dat reclamemakers anders reclamespots gaan maken. In vijf seconden moet de boodschap duidelijk zijn.

Van 30 naar 5 seconden

De klassieke reclamespot duurt 30 seconden, maar mediaplanners raden af tv-spots van 30 seconden ook online te gebruiken. Korte spots zijn de nieuwe norm. Overigens is de gemiddelde lengte van een spot op de Belgische zenders tegenwoordig nog maar 22 seconden, zegt Bernard Cools, chief intelligence officer bij het mediabureau Space. "Bij de start van een tv-campagne gebruiken adverteerders vaak een dertigsecondespot en in de loop van de campagne gaan ze naar versies van 20 seconden.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info