De gamewinkel als ontmoetingsplek

25/10/17 om 21:00 - Bijgewerkt om 18:14
Uit Trends van 26/10/17

Game Mania voelt een nieuw level naderen. De videogames die de winkelketen al een kwarteeuw verkoopt, worden meer en meer digitaal aan de man gebracht. Zijn antwoord is een compleet nieuw winkelconcept, dat inspeelt op de mindset van een nieuwe generatie gamers.

Wanneer iemand ouder dan 25 een filiaal van Game Mania binnenloopt op zoek naar een nieuwe videogame, gaat dat ongeveer als volgt. Hij snuistert eerst wat rond, zoekt vervolgens de juiste titel uit de rekken, loopt naar de kassa en rekent af. Maar tieners en jonge twintigers slaan vaak een tussenstap over, zo vertelden winkelmedewerkers van de keten aan CEO Kris Lenaerts. Ze gaan in de winkel via hun smartphone naar de website van Game Mania om het product te bestellen. Dan lopen ze naar de kassa om hun bestelling af te halen, ook al hebben ze er misschien net vlak naast gestaan. "Dat verhaal hoorden we van veel winkelmedewerkers. Het is cruciaal om te begrijpen waarom de inrichting van onze winkels niet zo goed meer werkt bij een nieuwe generatie klanten", zegt Lenaerts. "Ze kopen ons product vanuit een compleet nieuwe mindset. Die moeten wij zien te begrijpen om relevant te blijven."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners