De computer zit achter de joystick

30/08/17 om 21:00 - Bijgewerkt om 17:32
Uit Trends van 31/08/17

Meer en meer technologiebedrijven proberen hun artificieel intelligente systemen te perfectioneren door ze games te laten spelen. Als we binnenkort gewoon met onze computer kunnen praten, komt dat misschien door wat hij tijdens het gamen heeft opgestoken.

Als u in de aanval gaat met Fifa 18, de nieuwe editie van het voetbalspel van het gamehuis Electronic Arts die eind september verschijnt, lopen uw medespelers automatisch wat verder van u weg om verdedigers uit de buurt te houden, zodat u meer bewegingsruimte krijgt. Net zoals echte voetballers dat zouden doen: uw ploegmaats en uw tegenspelers vertonen een inzicht in het spel dat bijna menselijk lijkt. "Ieder jaar sleutelen we daaraan", zegt Samuel Rivera, de gameplaydesigner van het Electronic Arts-filiaal in het Canadese Burnaby, waar de Fifa-games al bijna een kwarteeuw worden ontwikkeld. "De door artifici-ele intelligentie gedreven spelers weten bij iedere editie beter waar ze naartoe moeten lopen in een welbepaalde spelsituatie."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners