De Braziliaanse zomer aan je voeten

12/07/17 om 18:43 - Bijgewerkt om 18:42
Uit Trends van 13/07/17

Elk jaar verkoopt Havaianas 250 miljoen paar teenslippers. Hoewel het merk wereldwijd in een honderdtal landen vertegenwoordigd is, haalt het nog altijd 79 procent van zijn omzet in zijn thuisland Brazilië. Productdifferentiatie moet daar verandering in brengen.

Met zijn polo, jeansbroek en teenslippers heeft de Fransman Guillaume Prou weinig weg van een traditionele CEO. Zijn ontspannen houding is exact waar zijn werkgever, het Braziliaanse Havaianas, voor staat. "Toen ik voor L'Oréal in Brazilië werkte, maakte ik voor het eerst kennis met die typisch Braziliaanse levensstijl", zegt Prou. "Havaianas maken daar onlosmakelijk deel van uit. Van rijk tot arm, iedere Braziliaan heeft er een paar. Het model Tradicional staat zelfs op de lijst met producten op basis waarvan de inflatie wordt berekend. Thuiskomen en je teenslippers aantrekken geeft een onbeschrijfelijk rustgevend gevoel. Ook nu ik in Madrid woon, blijft het een gewoonte."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners