Lage advertentieprijzen drukken winst Google

30/01/14 om 23:15 - Bijgewerkt om 23:15

Bron: Trends

(Belga) Internetgigant Google heeft de winst in het vierde kwartaal flink weten op te voeren, maar niet zo sterk als analisten hadden verwacht. Het bedrijf kampte met dalende prijzen voor advertenties, zo bleek uit de cijfers die het donderdag presenteerde.

Google boekte een nettowinst van 3,4 miljard dollar (2,5 miljard euro), 17 procent meer dan een jaar eerder. Per aandeel komt dat neer op iets meer dan 12 dollar, waar analisten gemiddeld op 12,25 dollar per aandeel rekenden. De omzet steeg wel sterker dan verwacht tot 16,9 miljard dollar. Het groeiende internetgebruik via mobiele apparaten als smartphones en tablets vreet al geruime tijd aan de winst van Google. Mobiele reclame levert minder op dan advertenties die op gewone computers worden vertoond. De gemiddelde advertentieprijs daalde in het vierde kwartaal met 11 procent, aldus Google. (Belga)

Onze partners