Instagram sluit reclamedeal met advertentiebedrijf Omnicom

08/03/14 om 17:01 - Bijgewerkt om 17:01

Bron: Trends

(Belga) Facebooks fotodienst Instagram heeft een grote reclamedeal gesloten, ter waarde van ongeveer 50 miljoen dollar (36 miljoen euro), met advertentiebedrijf Omnicom. Dat meldden mensen dichtbij het dossier zaterdag aan persbureau Bloomberg. Door de overeenkomst kunnen merken die zaken doen met Omnicom, binnenkort promotiefilmpjes en plaatjes sturen naar gebruikers van Instagram. De deal past bij het streven van Facebook-topman Mark Zuckerberg om meer omzet te genereren via mobiele gebruikers.

Instagram, dat in 2012 voor circa 1 miljard dollar werd overgenomen door Facebook, is pas enkele maanden geleden begonnen met advertentiemogelijkheden. WhatsApp, dat eerder dit jaar door Facebook werd aangeschaft voor 19 miljard dollar, krijgt wel inkomsten uit de abonnementen van gebruikers, maar via de berichtendienst wordt nog niet geadverteerd. Het Amerikaanse Omnicom, dat vorig jaar bekendmaakte te gaan fuseren met het Franse Publicis, geldt als een van de grootse communicatie-, pr- en reclamebureaus ter wereld. Het fusiebedrijf Publicis Omnicom Group, dat een marktwaarde heeft van ongeveer 26,5 miljard euro, zal het hoofdkantoor van zijn holding in Nederland vestigen. (Belga)

Onze partners