ING-kantoren worden “kruispunt van advies en online bankieren”

(Belga) De Belgische kantoren van de ING-bank worden omgebouwd om het contact met de klanten en het geven van advies gemakkelijker te laten verlopen. Zo meldt de bank woensdag in een persbericht. Online bankieren krijgt bovendien een belangrijke plaats in de kantoren en er komen wifi-hotspots.

ING België wil de bank gemakkelijker maken, luidt het. In 2007 werden er al kleinere kantoren, de Proxikantoren, geopend. “Nu is het de beurt aan de grotere kantoren. Tegen eind 2016 zullen de 234 Belgische kantoren omgebouwd worden”, aldus ING in het persbericht. “Tegen het einde van 2012 zullen de eerste zestien kantoren klaar zijn.” De nieuwe kantoren hebben een grote onthaalruimte waar cliënten snel en gemakkelijk in contact kunnen komen met een medewerker. In de halfopen of gesloten ruimtes kunnen de klanten in alle discretie een gesprek voeren. “De personeelsleden die vroeger in de loketten zaten, komen nu mee aan het onthaal staan. Enkel wanneer klanten geld nodig hebben, gaan de personeelsleden naar de loketten”, aldus Alexandre Pluvinage van ING. Klanten kunnen via de website www.ing.be of met de mobile banking-applicatie een afspraak maken in een kantoor van hun keuze. “We merken dat de mensen graag gebruik maken van die mogelijkheid”, zegt Pluvinage. “In de eerste 10 maanden van 2012 maakten al 55.000 mensen een afspraak via het internet.” Ook binnen de kantoren speelt online bankieren een grote rol. Voor het eerst zijn Home’Banking en de mobile banking-applicatie MyING.be beschikbaar in de kantoren via de “E-w@ll”. Dankzij de wifi-hotspots kunnen de klanten Home’Bank ook consulteren via hun smartphone, tablet of computer. (JONAS ROOSENS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content