Hans Anders moet reclamecampagne aanpassen na klachten

30/05/13 om 18:46 - Bijgewerkt om 18:46

Bron: Trends

(Belga) De optiekketen Hans Anders moet zijn reclamecampagne wijzigen of intrekken, omdat het om denigrerende vergelijkende reclame gaat. Dat besliste de Jury Voor Ethische Praktijken volgens Unizo, dat zelf een klacht had ingediend tegen de reclamecampagne. Bij de JEP was niemand bereikbaar voor commentaar.

Unizo diende samen met de Beroepsfederatie voor Opticiens (APOOB) een klacht in bij de JEP, omdat de reclame van Hans Anders volgens hen misleidend en onjuist was en het imago van de zelfstandige opticien besmeurde. Ook een zelfstandige die zich benadeeld voelde, stapte naar de JEP. Zij krijgen nu volgens Unizo "over de hele lijn gelijk". Er wordt tevreden gereageerd. Unizo klaagde onder meer aan dat in de reclameboodschappen werd beweerd dat je "voor identieke brillenglazen tot drie keer meer zou betalen bij de zelfstandige optieker". De ondernemersorganisatie gaat samen met APOOB midden juni overleg plegen met Hans Anders "om absoluut te vermijden dat dit in de toekomst nog gebeurt". (Belga)

Onze partners