Duitse automerken zijn populairste leasingmerken

23/09/16 om 15:31 - Bijgewerkt om 15:39

Bron: Trends

De leasingwagen blijft aan populariteit winnen. Volgens cijfers van Renta, die de wagenverhuurders groepeert, groeide het wagenpark met bijna 4 procent in 2015. Ook in het eerste halfjaar van 2016 zet de groei door met 2 procent.

Duitse automerken zijn populairste leasingmerken

© iStock

De langetermijnverhuurders zagen hun bestellingen met 17 procent toenemen in 2015. Het wagenpark groeide met 3,8 procent tot 346.000 voertuigen. In het eerste semester van 2016 groeide de vloot door tot bijna 357.000 wagens. De cijfers komen van Renta, de federatie van de wagenverhuurders.

Het aantal nieuwe bestellingen lag volgens Renta ruim 18 procent hoger dan dezelfde periode vorig jaar. "De markt voor bedrijfswagens vertegenwoordigde 52 procent van het aantal nieuwe inschrijvingen in België in 2015, het hoogste cijfers ooit", volgens de federatie.

Populairste merken

BMW blijft het populairste merk in de leasingmarkt. Het Duitse merk is goed voor meer dan 20 procent van de nieuw ingeschreven leasingwagens in 2015. Het nummer twee van de markt is Volkswagen met een marktaandeel van 15,8 procent.

Audi grijpt de derde plaats met 13 procent van de markt. Ook de nummer vier van de markt is een Duits kwaliteitsmerk: Mercedes scoort een marktaandeel van 8,4 procent.

"De premiummerken Audi, BMW, Mercedes en Volvo vertegenwoordigen samen 48,5 procent van alle nieuwe leasing-inschrijvingen", aldus Renta.

Top tien marktaandeel 2015

1. BMW: 20,3%

2. Volkswagen: 15,8%

3. Audi: 13,2%

4. Mercedes: 8,4%

5. Volvo: 6,6%

6. Peugeot: 6,3%

7. Renault: 5,9%

8. Skoda: 5,2%

9. Opel: 3,2%

10. Citroën: 2,8%

Onze partners