Familiebedrijven zijn klaar voor disruptie

22/05/17 om 18:03 - Bijgewerkt om 18:03

Familiebedrijven verwachten de volgende twee tot drie jaar veel disruptie. Maar ze vinden wel dat ze er klaar voor zijn. Bovendien worden die plotse veranderingen vooral verwacht in de eigen familiale sfeer, minder in de markten waarin ze opereren. Dat leert een bevraging van het adviesbureau Deloitte.

Deloitte peilde naar de houding bij de nieuwe generatie in familiale bedrijven (nextgen) rond disruptie. De vragen werden gesteld aan 268 familiebedrijven in Afrika, Europa en het Midden-Oosten. Disruptie betekent de ontwrichting van een marktgegeven in een vrij korte tijd, door onder meer nieuwe technologieën en/of een ander zakenmodel. Uber bijvoorbeeld zet de taxiwereld op zijn kop. E-commerce doet dat met fysieke winkels. Kleine, ambachtelijke brouwers snoepen marktaandeel af bij de grote, gevestigde brouwers.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners