Familiebedrijven halen digitaal toptalent binnen

04/10/17 om 16:30 - Bijgewerkt op 11/10/17 om 16:43
Uit Trends van 28/09/17

Digitalisering en nieuwe technologieën kunnen disruptief uitpakken. Ook familiebedrijven gaan handenwringend op zoek naar nieuw digitaal talent. Zelfs voor de functie van topmanager of onafhankelijk bestuurder. Zo'n aanwerving tot een succes maken, vergt wel voorbereiding.

Internationaal is Pedro Earp, de chief disruptive growth officer van AB InBev, ongetwijfeld het bekendste voorbeeld van een jong digitaal talent dat het tot topmanager bij een groot familiebedrijf heeft geschopt. Jonge talenten, vaak late dertigers of vroege veertigers, krijgen aan de top van familiebedrijven doorgaans de rol van chief information officer (CIO), chief innovation officer (ook CIO) of chief digital officer (CDO) toegewezen. Wat de functie ook is, ze helpen de familie bij het vernieuwen van de focus van het bedrijf. Omgaan met digitalisering, dat vertalen naar innovatie, uitkijken naar concurrenten die de markt kunnen ontwrichten.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info