Carlos Brito (CEO AB InBev): 'We blijven volop geloven in Brazilië'

02/03/17 om 16:07 - Bijgewerkt om 16:29

Decennialang was Brazilië het goudhaantje voor AB InBev. Maar vorig jaar was het Latijns-Amerikaanse land de oorzaak van de mindere bedrijfsresultaten van de wereldbrouwer. "Ach, wat is één minder jaar? We blijven volop overtuigd van het enorme potentieel van Brazilië", houdt CEO Carlos Brito de moed erin.

Het aandeel van AB InBev daalt vrij stevig vandaag. Dat heeft vooral te maken met de slechte resultaten in Brazilië. In alle zones ging de winstgevendheid erop vooruit, behalve in Latijns-Amerika Noord. Dat betekent hoofdzakelijk Brazilië. In de op een na meest winstgevende markt in de wereld (na de Verenigde Staten, waar AB InBev ook het nummer één is), dook de bedrijfswinst vorig jaar met liefst 22 procent (bijna 900 miljoen dollar minder). Het verklaart het merendeel van de daling van de geconsolideerde bedrijfswinst, die bovendien bijna één miljard dollar aan negatieve wisselkoerseffecten incasseerde. In 2015 leverde Latijns-Amerika Noord nog 27 procent van het bedrijfsresultaat, vorig jaar was dat 23 procent.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners