Family Business 2017
IKEA breidt nachtelijke werkuren uit

IKEA breidt nachtelijke werkuren uit

Bij IKEA België is een cao ondertekend die het mogelijk maakt de logistieke activiteiten in de winkels uit te breiden van 5 uur ...

'D'Ieteren is een investeringsgroep'

'D'Ieteren is een investeringsgroep'

De onderneming uit 1805 is vooral bekend als autobedrijf. "Maar D'Ieteren is geen autogroep", benadrukt CEO Axel Miller.

Aroma's uit Moeskroen

Aroma's uit Moeskroen

Koffiebranderij Storme is al vijf generaties actief in Moeskroen. Ze heeft een bewogen 120-jarige geschiedenis achter de rug en ...

Duurzame business is duurdere business

Duurzame business is duurdere business

Familiebedrijven hebben enkele eigenschappen die hen soms haast intuïtief in de richting van duurzaam ondernemen drijft.

Duurzaamheid als deel van het businessmodel

Duurzaamheid als deel van het businessmodel

Veel familiebedrijven nemen regelmatig hun economisch model onder de loep en passen het aan in functie van de marktevoluties. Daarbij luistert elke zichzelf respecterende onderneming naar haar klanten. Hun noden en behoeften evolueren ook. Daarbij kunnen we niet om de vaststelling heen dat jongeren vandaag meer aandacht besteden aan duurzame economie dan de vorige generaties. Meer dan een politieke wil is duurzaamheid een realiteit geworden in onze economie.

Tijd om wakker te worden

Tijd om wakker te worden

Een decennium geleden bleef de vraag hoe een bedrijf met duurzaamheid moest omspringen beperkt tot veeleer oppervlakkige discussies. Misschien wordt het belangrijker, misschien ook niet, was de teneur. Vandaag kan niemand nog om de vaststelling dat duurzaamheid en bij uitbreiding alle onderdelen van maatschappelijk verantwoord ondernemen niet zomaar een modeverschijnsel zijn. Het zijn ingrepen die in de bedrijfswereld een echte doorbraak hebben geforceerd.

Mc Alson: 'De onderbroeken zijn het zesde kindje'

Mc Alson: 'De onderbroeken zijn het zesde kindje'

In 1997 startte Pierre Deren (61) met de productie en de verkoop van kleurrijke boxershorts en onderbroeken voor mannen. Nu verkoopt hij er zo'n 120.000 per jaar onder de merknaam Mc Alson, waarvan 60 procent in België. Zijn zonen Thibaud en Pierre-Henri versterkten het familiebedrijf, maar voorlopig is er nog geen wissel van de macht.