Facebook laat bedrijven betalen voor commerciële aanbiedingen

20/09/12 om 20:07 - Bijgewerkt om 20:07

Bron: Trends

(Belga) Facebook, dat op zoek is naar nieuwe inkomstenbronnen, laat bedrijven voortaan betalen om commerciële aanbiedingen te doen aan "fans". De bedrijven worden tegelijk verplicht om advertenties te kopen. Het gaat bijvoorbeeld om promoties die bedrijven aanbieden, en die verschijnen in de nieuwslijn van hun fans.

Facebook laat bedrijven betalen voor commerciële aanbiedingen

"De bedrijven zullen nog steeds aanbiedingen kunnen doen voor een minimaal budget, maar ze moeten daarvoor wel advertenties maken opdat de mensen de aanbiedingen in hun nieuwslijn zien verschijnen", zei een woordvoerder van Facebook, die verduidelijkte dat minimaal 5 dollar moet betaald worden per advertentie. Bedrijven kunnen aanbiedingen promoten als hun pagina meer dan vierhonderd fans heeft. Bij de aanbiedingen kan een barcode en een unieke code gevoegd worden, "waardoor bedrijven de resultaten van hun campagnes beter kunnen nagaan". Ook online verkopers zullen die codes kunnen gebruiken. Facebook had in juni gemiddeld 552 miljoen online gebruikers per dag, en 955 miljoen op een maand. Maar analisten zetten vraagtekens bij de mogelijkheid om geld te slaan uit het ledenbestand, in het bijzonder via advertentie-inkomsten. (LEON NEAL)

Onze partners