Electrabel maakt zich op voor prijzenslag

07/12/12 om 08:29 - Bijgewerkt om 08:29

Bron: Trends

(Belga) Electrabel bereidt zich voor op een prijzenslag vanaf januari. Dat leidt de krant De Tijd af uit uitspraken van de nummer twee van het Franse moederbedrijf GDF Suez, Jean-François Cirelli. "De commerciële situatie in België is niet meer te accepteren. We moeten binnenkort actie ondernemen", zei hij.

Cirelli sprak tijdens een informatiedag voor investeerders in Parijs. De voorbije jaren voerde Electrabel nooit campagnes rond zijn prijzen, maar wel rond zijn dienstenaanbod, zo merkt de krant op. Ondertussen werd wel een voordelige formule gelanceerd die enkel via internet beschikbaar is. GDF Suez moet ook fors besparen in een aantal landen. België zal daarbij zijn deel moeten bijdragen en De Tijd vernam van verschillende bronnen dat het in ons land zou gaan om een inspanning van ongeveer 750 miljoen euro. Dat zou gespreid worden over drie jaar. (HED)

Onze partners