"Echt op z'n Vlaams" moet Nederlandse toeristen naar Vlaanderen lokken

03/03/14 om 18:13 - Bijgewerkt om 18:13

Bron: Trends

(Belga) Toerisme Vlaanderen heeft een nieuwe campagne klaar om Nederlandse toeristen naar Vlaanderen te lokken. Met als baseline "Echt op z'n Vlaams" wil de campagne de "authenticiteit" van Vlaanderen in de kijker zetten.

Nederland is met voorsprong de belangrijkste buitenlandse markt voor Vlaanderen. Met 3,5 miljoen overnachtingen per jaar is de Nederlandse markt goed voor ruim een kwart van alle buitenlandse overnachtingen in Vlaanderen. Ruim de helft van die Nederlandse overnachtingen is voor rekening van de Vlaamse regio's, bijna 40 procent van de Nederlanders overnacht in de kunststeden. "Maar dat betekent natuurlijk niet dat we op onze lauweren mogen rusten en geen inspanningen meer hoeven te leveren. Deze nieuwe campagne zal op een verfrissende en eigentijdse manier de typische Vlaamse troeven en onze diverse bestemmingen nog bekender maken bij onze noorderburen", zegt minister van Toerisme Geert Bourgeois. De nieuwe campagne zoomt in op de typische troeven van Vlaanderen zoals genieten van de Vlaamse eet-, drink- en tafelcultuur, fietsen, kamperen en shoppen. (Belga)

Onze partners