Stijn Fockedey
Stijn Fockedey
Redacteur bij Trends
Opinie

02/03/17 om 14:00 - Bijgewerkt om 14:00

'Zelfmedelijden over verloren e-commercejobs is het laatste wat België nodig heeft'

Coolblue, bol.com en andere buitenlandse webshops hebben voor de doorbraak gezorgd van e-commerce in België. Belgische bedrijven hebben te laat het licht gezien en dat kost ons nu jobs.

De Nederlandse webwinkel Coolblue maakte woensdag bekend dat de omzet vorig jaar met 55 procent is gestegen naar 857 miljoen euro. Ook bol.com en Zalando hebben de voorbije maanden groeicijfers voorgelegd waar de meeste Belgische retailers enkel van kunnen dromen. In het debat over de Belgische achterstand in e-commerce wordt nog al te gemakkelijk naar de stereotiepe boemannen gewezen. De overheid zou alles kapot reguleren. En anders liggen de vakbonden wel dwars, als over meer nachtwerk voor e-commerce gepraat moet worden. Dat soort zelfmedelijden blokkeert de Belgische economie evenzeer als de hoge loonkosten en de verouderde regels.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners