Web7 ARTS lanceert digitale marketingdienst voor cultuurprojecten

Webondernemer William Vande Wiele lanceert Web7 ARTS, de eerste digitale marketingdienst voor cultuurprojecten in de film-, mode-, muziek- en eventsector. Het platform geeft aan de projecten tools om een ‘digitale bekendheid’ uit te bouwen.

Toen William Vande Wiele ontdekte dat van de 300 films die elk jaar uitkomen, slechts 40 à 50 worden gepromoot, besloot hij een goedkopere promotievorm te creëren in de vorm van een digitale marketingdienst. Zo biedt hij onder meer sociaalmediamarketing, public relations, website-ontwikkeling, grafische vormgeving, video-ontwikkeling en zoekmachine-optimalisatie aan, die allemaal het project in de kijker moeten zetten.

Volgens hem biedt het internet enorm veel mogelijkheden voor de promotie van culturele activiteiten en entertainment. Vande Wiele: “Digitale marketing is een nog grotendeels onontgonnen terrein. De mogelijkheden van het web worden nog maar heel weinig benut in Europa.”

Toch is digitale marketing stilaan aan het groeien. Het zou heel wat voordelen bieden boven op de klassieke promotiekanalen. “De verhouding tussen het budget en de zichtbaarheid is niet te vergelijken met die van de andere kanalen. Ze dekt het hele scala van behoeften, profielen en budgetten van alle bedrijven die deze industrie vertegenwoordigen: van de onafhankelijke producent die enkel investeert in sociale marketing tot grote organisaties die ze gebruiken als aanvulling van hun traditionele campagnes”, aldus Vande Wiele.

Zo deed Belga Films een beroep op Web 7ARTS voor de ontwikkeling van zijn campagnes. De marketingdienst promootte onder meer met succes de films Inside Llewyn Davis van de gebroeders Coen en En solitaire van Christophe Offenstein. De volgende uitdaging wordt de lancering van de film met Benoît Poelvoorde Les Rayures du Zèbre, die op 5 februari in de Belgische zalen uitkomt. (C.B.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content