Vlaamse groeiers worstelen met hun digitale strategie

21/06/17 om 17:44 - Bijgewerkt op 22/06/17 om 15:49
Uit Trends van 22/06/17

Vlerick Business School peilde in zijn netwerk van Vlaamse groeibedrijven naar hun digitale strategie. Zowat alle 77 leden zijn zich bewust van de noodzaak hun werking en businessmodel aan te passen aan de digitale economie, maar minder dan een derde heeft al een concreet plan.

De onderzoekers van Vlerick Business School ondervroegen de CEO's van de 77 leden van het iGMO-netwerk (Impulscentrum Groeimanagement voor Middelgrote Ondernemingen, dat 135 leden telt) naar hun digitale strategie. De heterogene groep gaat van bouwbedrijven tot specialisten in onlinemarketing. Ze hebben allemaal één ding gemeen: ze zijn de afgelopen jaren zeer snel gegroeid. "Het onderzoek is niet uitgevoerd bij een lukraak gekozen groep bedrijven", zegt Yannick Dillen, postdoc-onderzoeker bij Vlerick. "Die snelle groeiers kan men zien als de kroonjuwelen van de Vlaamse economie. Samen zijn ze goed v...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners