'Technologische veranderingen hebben ook Google al verrast'

23/05/16 om 14:54 - Bijgewerkt om 16:20

De wereldmarktleider Google overheerst ook in de Belgische markt van onlinereclame, vooral dankzij buitenlandse adverteerders. Die achterstand van de Belgische economie in e-commerce en digitale diensten zit Thierry Geerts, de topman van Google België, heel hoog. Daarom start hij op eigen houtje een opleiding in digitale vaardigheden. "Waarom is er geen Flanders Digital, een opvolger van Flanders Technology?"

Thierry Geerts werkt sinds september 2011 voor Google, maar sleurt de Google stone niet mee. Dat is de bijnaam voor de kilo's die nieuwe medewerkers bijkomen door het gratis eten op kantoor, een van de troeven waarmee het internetbedrijf talent wil aantrekken. "De borden zijn hier klein, dat helpt al veel", zegt Geerts. Hij voelt zich nog altijd zeer goed in zijn vel als directeur van Google België. Almaar beter, want het bedrijf schakelde de voorbije maanden een versnelling hoger in België om bedrijven warm te maken voor het internet. Onder de noemer 'Digitaal Atelier' wil het bedrijf tegen het einde van dit jaar minsten 10.000 mensen gratis opleiden in digitale vaardigheden.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners