Stijn Fockedey
Stijn Fockedey
Redacteur bij Trends
Opinie

03/02/17 om 12:37 - Bijgewerkt om 12:37

'Snapchat heeft zijn goudmijn nog niet gevonden'

Snap, het bedrijf boven Snapchat, trekt naar de beurs. Om te floreren zoals Facebook moet de berichtendienst nog een eigen reclameformat in de markt kunnen zetten, het digitaal equivalent van het 30 secondenspotje op tv.

Het prospectus van Snapchat is glashelder. De berichtendienst is vooral populair bij jongeren en wil niet per se de grootste zijn, wel de coolste en de commercieel meest interessante. De 26-jarige CEO en medeoprichter Evan Spiegel is er als de dood voor dat Snapchat een nuttig, maar saai sociaal netwerk à la Facebook wordt. Facebook was in zijn eerste jaren een hippe netwerksite exclusief voor studenten, maar vervelde snel tot een platform om zijn sociaal leven te beheren, om het contact te onderhouden met familie, vrienden, ex-studiegenoten, enz... Minder fun en vooral nuttig zijn werd de strategie.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners