Proximus boekt 8 procent meer winst

24/02/17 om 08:53 - Bijgewerkt om 10:06

Bron: Trends

Een licht hogere omzet op de thuismarkten en lagere kosten hebben de winst van Proximus gestuwd. Er kwamen 17.000 tv- en 14.000 internetabonnees bij. De mobiele inkomsten gingen achteruit. De jaarwinst per aandeel steeg met 8,4 procent.

Een behoorlijk vierde kwartaal, zo laten de resultaten van Proximus zich samenvatten. De consumentenomzet steeg jaar op jaar met 1,3 procent tot 742 miljoen euro. Daar zorgden onder meer de nieuwe formule Tuttimus 4 play en een hogere omzet uit de verkoop van mobieltjes voor. Proximus had eind december 601.000 4-play-klanten, een stijging met 30.000 in het kwartaal. Het aantal 3-play-klanten daalde tegelijk wel met 12.000. Het aantal vaste lijnen bij consumenten steeg opmerkelijk met 2000, tegen nog een daling met 9000 in hetzelfde kwartaal een jaar geleden.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners