Playpass levert technologie voor cashloos betalen op muziekfestivals

26/07/17 om 19:08 - Bijgewerkt op 28/07/17 om 19:36
Uit Trends van 27/07/17

Festivalbezoekers krijgen een kleurrijk bandje van de Antwerpse start-up PlayPass rond hun pols. Die gebruiken de organisatoren niet alleen voor de toegangscontrole, maar ook voor cashloos betalen en gegevensanalyse.

Laundry Day, We Can Dance, Rock Werchter, Graspop en Dour, en kleine en grote muziekfestivals in Europa, Amerika en Azië, allemaal maken ze gebruik van de polsbandjes van de Antwerpse start-up PlayPass. Het bedrijf werd opgericht in 2012 door David De Wever en Dale Hofkens, en commercialiseert zijn technologie sinds 2013. Met de polsbandjes en de daaraan gekoppelde technologische snufjes kunnen festivalorganisatoren vier zaken doen. De bandjes geven de bezoekers toegang tot het festivalterrein, maar die kunnen er ook cashloos mee betalen door geld op hun bandje te laden via hun bankkaart, kredietkaart of PayPal. Een portefeuille hebben ze dan niet meer nodig, en festivals hebben geen problemen meer met valse drankjetons.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners