Nieuw logo voor Microsoft

Na 25 jaar trouwe dienst wordt het logo van Microsoft opgevolgd door een strakkere versie van een gekend patroon.

Na 25 jaar trouwe dienst wordt het logo van Microsoft opgevolgd door een strakkere versie van een gekend patroon.

Op de officiële Microsoft Blog wijst Jeff Hansen, general manager Brand Strategy bij Microsoft, op de stroom aan nieuwe producten en versies die nog voor dit jaar in de pijplijn zitten. Van nieuw paradepaard Windows 8 tot Xbox services, langs de nieuwe versie van Office – samen moeten ze “een nieuw tijdperk voor Microsoft belichamen, en dus moet ook ons logo evolueren om dit nieuw begin visueel te accentueren.”

Het nieuwe logo herneemt het ‘blokjes’-thema op een strakkere wijze, met nu vier keurig rechthoekige blokjes. Tegelijk wordt ‘Microsoft’ zelf in rechte letters geschreven (in het Segoe lettertype, dat nu al uitgebreid door MS wordt gebruikt). Het nieuwe logo wordt meteen op beperkte schaal uitgerold, in het bijzonder op de eigen Microsoft.com site en in de drie Microsoft winkels.

Veel commentaren waren er nog niet te rapen, maar het nieuwe logo dient zich wel zakelijker en wat minder ‘beweeglijk’ aan dan de vroegere dynamischer blokjes.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content