E-commerce gaat lokaal

05/12/15 om 08:32 - Bijgewerkt op 04/12/15 om 17:49

E-commerce en lokale handel zijn verzoenbaar. Dat wil het internetplatform Youtic.com van Dimitri Delloye bewijzen.

E-commerce gaat lokaal

© .

Met hun internetplatform Youtic.com brengen Dimitri Delloye (centraal op de foto) en zijn team consumenten in contact met winkels in hun buurt. Zo willen ze de voordelen van kopen op het internet koppelen aan de kwaliteit van lokale dienstverlening.

"Ons doel is de voordelen die buurtwinkels hebben - de kwaliteit van hun producten en diensten - te doen renderen op het internet", zegt Dimitri Delloye. "De handelaars krijgen instrumenten ter beschikking waarmee ze hun zaak kunnen ontwikkelen." Sinds januari staan op het platform een tachtigtal recensies van kwaliteitszaken in sectoren als mode, decoratie, ontspanning, sport en gastronomie. Het gros van die handelaars zijn gevestigd in het Brussels Gewest. Dat is geen toeval, aangezien de bvba werd opgericht in Elsene.

In een paar muisklikken kan de consument ontdekken welke winkels zich in zijn buurt bevinden. Het maakt niet uit op welk uur van de dag hij winkelt. Hij kan kiezen of hij de bestelling laat leveren - een levering per fiets is een optie - of die gaat afhalen in de winkel. Een andere mogelijkheid is de zaken van uw keuze te reserveren en dan naar de winkel te gaan voor de aankoop.

Lauranne Garitte

Onze partners