Candy Crush: het spelletje van 5,9 miljard dollar

03/11/15 om 15:45 - Bijgewerkt om 15:45

King Digital Entertainment, het bedrijf achter het nog altijd immens populaire Candy Crush, gaat in op het overnamebod van 5,9 miljard dollar van de gamereus Activision Blizzard. Door de lage koers van het aandeel was het een aantrekkelijke prooi, maar de overname is riskant.

Activision Blizzard, bekend van Call of Duty en World of Warcraft, telt 5,9 miljard dollar neer voor de overname van King Digital Entertainment, of 18 dollar per aandeel. Dat is een overnamepremie van ongeveer 20 procent, maar King heeft nog maar weinig plezier beleefd aan zijn beursnotering. Ongeveer een jaar geleden trok het naar de beurs met een waardering van ongeveer 22,5 dollar per aandeel. Sindsdien kon King nooit de angst bezweren dat het er niet meer in slaagt nieuwe spelletjes te ontwikkelen die even populair worden als Candy Crush. Ook de sectorgenoten Zynga (Farmville) en Rovio (Angry Birds) hebben de grootste moeite van de wereld om de opvolging te verzekeren.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners