Belgische webshop lanceert ezelinnenmelk als verzorgingsproduct

23/08/10 om 18:04 - Bijgewerkt om 18:04

Bron: Trends

Meer dan 5000 webshops telt België nu al, en de groei is er nog niet uit. Voor sommige originele, kleinschalige businessideeën is het internet onontbeerlijk om te groeien. Zo verkoopt de ezelstoeterij Asinerie du Pays des Collines uit Frasnes-lez-Buissenal (in de driehoek tussen Doornik, Aat en Ronse) ezelinnenmelk en verzorgingsproducten op basis van die melk.

Belgische webshop lanceert ezelinnenmelk als verzorgingsproduct

De verkoop van ezelinnenmelk verdubbelde van 4000 liter in 2005 tot 8000 liter nu. Gedreven door haar passie voor ezels verhuisde Marie Tack jaren geleden met haar man Olivier Denys om de ezelstoeterij Asinerie du Pays des Collines te beginnen en ezelinnenmelk te verkopen.

"Die melk is heel gezond voor ons lichaam. Sommige klanten geven de melk aan hun baby als die een koeienmelkallergie heeft", legt de tweetalige Marie Tack uit. Omdat de melk volgens het echtpaar ook goed is voor de huid, besloot het een lijn huidverzorgingsproducten op basis van ezelinnenmelk te ontwikkelen. In de webshop vindt u nog niet de melk zelf - daar komt binnenkort verandering in - maar wel al zeep, douchegel, verzorgingscrèmes, gezichtsmaskers en zelfs snoepjes gemaakt van ezelinnenmelk.

Elke twee à drie jaar het design veranderen. Olivier Denys ontwierp, geholpen door de nodige zelfhulpboeken, zelf de eerste website. In 2006 kwam er een professionele website en meer gebruiksvriendelijke e-shop. Binnenkort verandert de website opnieuw om overeen te stemmen met de nieuwe verpakking die eraan zit te komen. "Om de twee of drie jaar moet je het design veranderen," zegt Denys. "De nieuwe site moet flexibel zijn, zodat we ze zelf kunnen updaten en dynamisch houden door foto's op te laden, evenementen aan te kondigen of prijzen te veranderen."

Tack: "We willen nog meer foto's. Elke foto moet van uitzonderlijke kwaliteit zijn." Nu zoon Coco (20) in het bedrijf is gestapt, doen de sociale media hun intrede. Hij post foto's van pasgeboren ezeltjes op Facebook, zal sociale media op de webstek plaatsen en wil met een nieuwsbrief beginnen.

www.asineriedupaysdescollines.be
Lees meer over de Asinerie du Pays des Collines en andere groeiende Belgische webshops op 16 september in Trends.

Onze partners