Domo verdwijnt als merknaam tapijten

(Belga) De merknaam Domo voor tapijten verdwijnt eind dit jaar van de markt. Textielgroep Balta schrapt de merknaam, zoals was afgesproken bij de overname van Domo Floorcoverings in de zomer van 2010. Dat werd vernomen van Geert Vanden Bossche, de marketingdirecteur van Balta.

Ten tijde van de overname was afgesproken dat Balta de merknaam Domo kon gebruiken tot eind 2013. Het naaldvilt, de tapijten en de tapijttegels die nu nog als Domo verkocht worden, worden vanaf volgend jaar ondergebracht in twee andere bestaande merken, zegt Vanden Bossche. De polypropyleen-producten, vooral voor de residentiële markt, worden opgenomen in het assortiment Balta Broadloom, terwijl de polyamide-tapijten van Domo, eerder bestemd voor de commerciële markt zoals hotels, deel gaan uitmaken van ITC. Voor de Domo-fabriek in Oudenaarde, waar ruim 300 mensen werken, heeft de operatie geen gevolgen, op een naamsverandering naar Balta Oudenaarde na. De textielgroep Balta, met hoofdzetel in het West-Vlaamse Sint-Baafs-Vijve, telt circa 3.500 werknemers, aldus Vanden Bossche, van wie 3.000 in België. De groep realiseerde vorig jaar een omzet van 623 miljoen euro. De naam Domo verdwijnt alleen als tapijtenmerknaam. De vorige eigenaar van de producten is de investeringsmaatschappij Domo Investment Group uit Zwijnaarde. Zij huisvest onder meer het chemiebedrijf Domo Chemicals en de kunstgrasfabrikant Domo Sports Grass. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content