De Persgroep koopt Nederlandse autowebsites Wegener

(Belga) De Persgroep, het Vlaamse mediabedrijf van Christian Van Thillo, heeft twee Nederlandse autowebsites gekocht: AutoTrack.nl en Carsom.nl. Dat schrijft Het Laatste Nieuws, een krant die uitgegeven wordt door De Persgroep, vrijdag. Prijskaartje: 26 miljoen euro, of bijna 7,5 keer de bedrijfskasstroom.

De overname wordt cash betaald, weet de krant. Met de deal versterkt topman Van Thillo zijn digitale portefeuille in Nederland. Daarin zit onder meer al de jobadvertentiesite de Nationale Vacaturebank. Via AutoTrack.nl, de grootste autowebsite in Nederland, kunnen particulieren online auto’s aan- en verkopen. Carsom.nl helpt auto-eigenaars dan weer bij het onderhoud en herstellingen. De twee websites waren tot nog toe in handen van de Nederlandse mediagroep Wegener, sterk in de uitgave van regionale kranten. Wegener werd vorig jaar in de etalage geplaatst door het Britse Mecom, maar omdat de biedingen tegenvielen, onderzocht Mecom de verkoop van onderdelen van Wegener. Nadat eerder al Telegraaf Media Group (TMG) afhaakte in de race om de overname van Wegener, bleef enkel De Persgroep over als kandidaat-koper. In België is De Persgroep al eigenaar van Autozone.be. (JDH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content