Bpost past reclame over beursgang aan na “materiële vergissing”

(Belga) Bpost gaat op vraag van beursregulator FSMA de publiciteit rond de beursgang van het postbedrijf vanaf dinsdag aanpassen. “Er is een materiële vergissing in het productieproces van de publiciteit gebeurd”, legt bpost-woordvoerder Piet Van Speybroeck uit. De vergissing houdt in dat een mededeling onderaan de advertentie over de beursgang niet wijst op het risico op kapitaalverlies, terwijl dat nochtans moet volgens een standaardformule.

Vrijdag en vandaag verscheen de publiciteit in enkele kranten, met daaronder een mededeling dat het prospectus aan het begin van de intekenperiode ter beschikking zal zijn van alle geïnteresseerde beleggers. Volgens een standaardformule moet daar echter nog bij vermeld worden dat een belegging een risico op kapitaalverlies kan inhouden en dat die risico’s in het prospectus beschreven staan. “Door een materiële vergissing in het productieproces van de publiciteit is dat eruit gegaan”, aldus Van Speybroeck. “De FSMA heeft ons daarop gewezen. Vanaf morgen gaan we dat rechtzetten, op vraag van de FSMA.” Consumentenorganisatie Test-Aankoop hekelde maandag de mediacampagne rond de beursgang van bpost en zei dat daarbij onvoldoende op de risico’s wordt gewezen. Bpost zei in een reactie daarop alle voorschriften te respecteren. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content