'We moeten net zo trots worden op onze mode als op ons bier'

30/08/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 31/08/17 om 11:15
Uit Trends van 31/08/17

Veerle Baert, de kleindochter van de bierbrouwer Albert Moortgat, staat vanaf vandaag aan het hoofd van het gloednieuwe modebedrijf Flanders Fashion Design International (FFDI), een joint venture van vier merken. Het wil sterk inzetten op de export.

Veerle Baert, de kleindochter van de bierbrouwer Albert Moortgat, die lid van de raad van bestuur en aandeelhouder van Duvel Moortgat is, heeft een passie voor mode. In 2013 richtte ze het modelabel Furore op, samen met haar dochter, de modeontwerpster Elke Baert. "We verkopen de collectie in onze zaak in Sint-Martens-Latem, in combinatie met andere merken. Een label lanceren is niet vanzelfsprekend, maar de klanten blijken onze collecties te smaken. We kozen ervoor alles met z'n tweeën te doen en dus maar met kleine stapjes te groeien. Maar we voelden dat de tijd rijp was om wat sneller te schakelen. Schaalgrootte is belangrijk in de modesector."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners