Voor veel passagiers Brussels Airlines nog geen oplossing

11/05/18 om 14:07 - Bijgewerkt om 14:10

Bron: Belga

(Belga) De klantendienst van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines tracht nog steeds een oplossing te vinden voor heel wat van de 63.000 passagiers die getroffen zijn door de staking van de piloten volgende week. Dat meldt het bedrijf. Het callcenter is overbelast.

De ploegen van het callcenter werden nochtans versterkt en contacteren proactief een maximumaantal klanten om hen toe te laten gratis de datum van hun vlucht te veranderen of een alternatief te vinden. "We zoeken oplossingen binnen de groep Lufthansa en kijken ook bij de concurrentie", zegt Brussels Airlines-woordvoerster Wencke Lemmes. "Dat is erg complex omdat ons voorstel de passagiers moet bevallen." Passagiers kunnen de luchtvaartmaatschappij ook contacteren via de sociale netwerken, aangezien het callcenter regelmatig overbelast is. Volgens de woordvoerster is er immers vaak meer dan een halfuur nodig per klant om een oplossing te vinden. Brussels Airlines heeft nog geen cijfers over het aantal aanvragen tot terugbetaling of omboeking. Zowat 60.000 passagiers en 557 vluchten van en naar Brussels Airport zijn maandag en woensdag getroffen, 75 procent van de vluchten wordt geannuleerd. Nog volgens de woordvoerster bedraagt de financiële impact van de staking 4,7 miljoen euro per dag, of bijna 10 miljoen euro voor de twee stakingsdagen. Dat cijfer omvat onder meer de compensatie voor passagiers en terugbetaling van tickets. (Belga)

Onze partners