Voka West-Vlaanderen lanceert ‘Briek Schotte’-campagne

© belga

Zijn de West-Vlaamse ondernemers de Flandriens van de economie?

Met die vraag als uitgangspunt lanceert Voka West-Vlaanderen een nieuwe campagne waarin gezocht wordt naar de parallellen tussen het ondernemerschap en de wereld van het wielrennen.

De campagne wordt gelanceerd onder de noemer ‘Bike Your Business’, ofte vrij vertaald een ‘Briek Schotte’-campagne. Briek Schotte, Flandrien bij uitstek, werd niet alleen beroemd door van zijn kwaliteiten op de fiets en zijn bijzondere palmares, maar evenzeer om zijn straffe uitspraken zoals “Koersen? Dat is vlug rijden”, “Luisteren en op tijd zwijgen brengt meer mee dan ruzie stoken.”

Voka West-Vlaanderen wil nu de metafoor van het wielrennen doortrekken naar ondernemers. Dat doet het in zeven sessies of ‘etappes’ met vooraanstaande sprekers. Onder anderen Rik Vanwallegem van het Centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde, Quick Step-manager Patrick Lefevre en ex-wielergod Freddy Maertens voeren het woord. Zij zullen het onder meer hebben over ethiek, strategische keuzes, personeelsbeleid en marketing. Het Centrum Ronde van Vlaanderen, de Gentse wielerpiste of de fietsenfabriek van Eddy Merckx zullen beurtelings de gasten en de ondernemers ontvangen.

Volgens Voka West-Vlaanderen zullen deze lezingen bijdragen tot ‘willen winnen’ en tot meer professionalisering en groei.
Volgens Jo Libeer, gedelegeerd bestuurder van Voka, zal bekeken worden of het West-Vlaamse voorbeeld ook navolging verdient in de rest van Vlaanderen. “We hebben een cultuur om waardevolle initiatieven in één regio ook over te planten naar andere regio’s”, zegt Jo Libeer. (KC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content