Verzekeringsmakelaar Callant breidt uit naar de Kempen

18/10/17 om 17:32 - Bijgewerkt op 19/10/17 om 10:43

Callant Verzekeringen en Financieel Advies neemt zijn collega Finas uit Geel over. Daarmee verwerft de West-Vlaamse groep een poot in de Kempen.

Verzekeringsmakelaar Callant breidt uit naar de Kempen

© .

Er is al een tijdje een consolidatie bezig in de sector van de verzekeringsmakelaars. "Het is overnemen of overgenomen worden", zegt Peter Callant, stichter en zaakvoerder van Callant Verzekeringen en Financieel Advies. Zelf overgenomen worden is voor hem niet aan de orde.

Finas

Voor kleinere, regionale spelers wordt het steeds moeilijker om te overleven en te voldoen aan alle nieuwe regelgevingen. Zaakvoerder Geert Minnen van Finas uit Geel zegt dat hij daarom zelf aansluiting zocht bij Callant: "Er was een klik, en wij delen dezelfde kernwaarden. Ik kan me ook vinden in de sportmarketing en de digitale strategie van Callant".

Bij Finas werken een tiental mensen. De vennootschap realiseerde vorig jaar een brutomarge van 539.545 euro en is al een aantal jaren verlieslatend. Vanaf 1 januari gaat het kantoor op in de Callant-groep. Geert Minnen en zijn team blijven aan boord en mikken voluit op expansie in de kmo-markt in de Kempen.

Callant deed in het verleden al een resem overnames. De makelaar opereert nu vanuit twee hoofdkantoren, Oostkamp en Antwerpen, en twee bijkantoren, Knokke-Heist en Tongeren. Met de vestiging in Geel komt daar een activiteit in de Kempen bij.

De verzekeringsmakelaar investeerde de voorbije jaren naar eigen zeggen vrij fors in HR, marketing en IT. Callant staat sterk in een aantal niches, zoals de visserij, transport, sport, bouw, garages,... Bij de consument is het bedrijf vooral bekend met zijn online verzekering fietsomnium.be

Insurtech

In het kader van zijn digitale strategie nam Callant zopas ook een participatie in het softwarebedrijf MyFaro uit Rotselaar. Die insurtech ontwikkelde een online platform dat klanten toont op welke sommen ze kunnen rekenen bij pensionering, overlijden en arbeidsongeschiktheid.

"Het is de bedoeling dat de klant in één oogopslag ziet waar hij staat", vertelt Ivan Delrue, manager financieel advies bij Callant. "De meeste Belgen kennen hun eigen financiële huishouding niet. Voor wie een bepaalde levensstandaard wil bestendigen na de actieve beroepsloopbaan is de uitkomst vaak confronterend. MyFaro biedt de klant de mogelijkheid om te berekenen en te simuleren welke kapitalen en extra inspanningen daarvoor nodig zijn."

Callant Verzekeringen en Financieel Advies wil de MyFaro-module gebruiken om samen met de klant een financieel routeplan uit te stippelen.

Lees meer over de insurtech-ontwikkelingen in België in het Trends-nummer van deze week.

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners