Van de Velde krijgt voet aan de grond in China

© belga

De lingerieproducent Van de Velde betreedt de Chinese retailmarkt. Het bedrijf uit Schellebelle richt een joint venture op met het Chinese Getz.

De plaatselijke speler baat een keten van 21 Private Shop-winkels uit, met filialen in Hongkong (10) en andere grote steden zoals Sjanghai en Peking.

Volgens gedelegeerd bestuurder Herman Van de Velde is Getz voor de lingerieproducent de ideale partner om zich op de Chinese retailmarkt te wagen. “Getz is destijds in Hongkong begonnen met een keten van gespecialiseerde lingerieshops”, legt hij uit. “Die winkels volgen een multimerkenpolitiek. De verkooptests die we er de voorbije maanden hebben gedaan, vielen erg mee. Wij geloven net als onze partner in het concept van een gespecialiseerde lingeriezaak die toegevoegde waarde biedt aan de klant.”

De samenwerking gaat in vanaf januari 2012. Van de Velde pompt zo’n 5,6 miljoen euro in de nieuwe joint venture, die inhoudt dat beide ondernemingen 50 procent aanhouden in de Private Shop-keten. Getz staat in voor de operationele leiding.

Herman Van de Velde bestempelt de joint venture als erg belangrijk voor de groep. “In een eerste fase gaat het om een aanwezigheidspolitiek in een bestaand netwerk”, zegt Van de Velde. “Op termijn sluiten we niet uit dat er nieuwe winkels bij komen. Die kans is zelfs reëel.” (K.C.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content