Touring betreedt jachtterrein Carglass

© ThinkStock

Met Touring Glass lanceert de pechverhelper zich op de Belgische markt van de herstelling van autoruiten. Bovendien richt Touring zich nu ook op fietsers.

Met Touring Glass lanceert de pechverhelper zich op de Belgische markt van de herstelling van autoruiten. Bovendien richt Touring zich nu ook op fietsers.

Touring opent op 18 april in Zaventem zijn eerste Touring Glass-vestiging. Het gespecialiseerde centrum voor de herstelling en vervanging van ruiten van auto’s, bestelwagens en vrachtwagens beschikt ook over mobiele eenheden die uitgerust zijn om langs de weg en op parkings kapotte voorruiten te vervangen.

Daarmee betreedt de pechverhelper het jachtterrein van Carglass, met 70 procent de onbetwiste marktleider in België. Touring is vast van plan de kaarten duchtig dooreen te schudden en Carglass ernstig concurrentie aan te doen door onder de prijzen van de marktleider te duiken, zonder evenwel te snel te gulzig te worden.

“Het is onze bedoeling in de komende vijf jaar 10 procent marktaandeel te veroveren”, zegt Thierry Willemarck, de CEO van Touring. “De nieuwe activiteit moet mettertijd 20 procent van de inkomsten van de groep aandragen. Tegen het einde van het jaar moet er een klein dozijn Touring Glass-vestigingen zijn: vijf ateliers in eigen beheer in de omgeving van Brussel, Gent, Antwerpen, Luik en Charleroi en vijf of zes franchisers.”

Dat is dan zonder rekening te houden met het netwerk van Axial-carrossiers, dat eveneens in het avontuur stapt en onderdak zal bieden aan een veertigtal servicepunten van Touring Glass, evenveel als grote concurrent Carglass.

Axial is een van de twee partners bij wie Touring steun zocht om de nieuwe uitdaging aan te kunnen gaan. De carrossiergroep houdt 5 procent van de aandelen van Touring Glass aan. Club Assist, een wereldwijde leverancier van diensten en oplossingen voor autoclubs, heeft net als Touring 47,5 procent in handen.

Fietsverzekering

Touring surft duidelijk op een nieuw elan. De diversificatie naar de wereld van de voorruiten is overigens niet de enige nieuwigheid die de ambities van de onderneming moet schragen. De groep hield met Touring Bike onlangs ook een totaal nieuw verzekeringsproduct boven de doopvont.

Concreet komt het erop neer dat fietsers en bromfietsers voor 40 euro per jaar bij een lekke band of een technisch mankement een pechverhelper kunnen oproepen, die binnen de 40 minuten hulp komt bieden. Als hij de herstelling niet ter plekke kan uitvoeren, wordt de verzekerde naar huis of naar zijn oorspronkelijke bestemming en de fiets naar een hersteller naar keuze gebracht.

De dienst voorziet bovendien in een ongevaldekking die de terugbetaling van de medische kosten na een val regelt tot een maximum van 6500 euro.

Die diversificatie moet ervoor zorgen dat Touring niet langer beschouwd wordt als de sint-bernard van de automobilisten, maar als een hulpverlener in de ruimste zin van het woord.

Frédéric Brébant

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content