The Body Shop mag cosmeticaproducten 'Spa Wisdom' niet laten inschrijven als erkend merk

16/03/16 om 10:36 - Bijgewerkt om 10:36

Bron: Belga

(Belga) De Britse cosmeticaketen The Body Shop mag zijn producten met de naam 'Spa Wisdom' niet laten inschrijven als erkend Europees merk. Volgens het Hof van Justitie zou The Body Shop op die manier onrechtmatig voordeel genieten van de bekendheid van het - wel erkende - Belgische merk Spa, vermaard om zijn plat en bruisend water.

The Body Shop mag cosmeticaproducten 'Spa Wisdom' niet laten inschrijven als erkend merk

The Body Shop mag cosmeticaproducten 'Spa Wisdom' niet laten inschrijven als erkend merk © BELGA

In 2010 probeerde The Body Shop 'Spa Wisdom' als gemeenschapsmerk te laten erkennen bij het Europees Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt (BHIM). Het Bureau ging daar niet op in omdat het vond dat het brede publiek de zalfjes en andere cosmeticaproducten ten onrechte zou associëren met het watermerk Spa. The Body Shop tekende bij het Gerecht van de Europese Unie, dat een onderdeel is van het Hof in Luxemburg, verzet aan tegen die beslissing, maar bijt nu in het zand. (Belga)

Onze partners