The Belgian Chocolate House is winkelconcept van het jaar

25/10/17 om 23:13 - Bijgewerkt om 23:14

Bron: Belga

(Belga) The Belgian Chocolate House wint de Mercuriusprijs en krijgt daarmee de titel "winkelconcept van het jaar". De Mercuriusprijs is de oudste en meest prestigieuze prijs in de handel en wordt georganiseerd door Comeos, de federatie voor handel en diensten in België.

"The Belgian Chocolate house is Belgisch ondernemerschap op z'n best", zegt juryvoorzitter en academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme, Claude Boffa. "De topmerken uit de chocoladewereld werden verzameld in een concept dat volledig klopt. Het concept werkt, want het is gefocust op een specifieke doelgroep: toeristen. Zowel de pricing als de service spelen hierop in. Het is een winkelconcept waarvan we hopen dat het binnenkort in elke grote luchthaven en treinstation prominent aanwezig is." De winkels van de keten zijn strategisch gelegen, zoals op Brussels Airport, waar er vijf zijn. Brussels Airport is daarmee volgens Comeos, het grootste verkooppunt van chocolade ter wereld, met meer dan 800 ton per jaar. Er wordt 2 ton chocolade per dag en 1,5 kilogram per minuut verkocht. Ook in Brussel Zuid en Luxemburg opende de keten winkels. De eervolle tweede en derde plaats gingen donderdag naar Media Markt Wilrijk en Atelier Veritas. (Belga)

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners