'RTL Group geeft strijd om VT4 en VIJftv op'

19/04/11 om 16:19 - Bijgewerkt om 16:19

Bron: Trends

RTL Group zou niet langer bieden om de zenders VT4 en VIJftv in te lijven omdat de prijs te hoog ligt. Dat meldt een bron van het persagentschap Reuters.

'RTL Group geeft strijd om VT4 en VIJftv op'

© belga

De Luxemburgse tv- en radiogroep RTL - onderdeel van het Duitse mediaconcern Bertelsmann - was nog in de running om de SBS-zenders VT4 en Vijftv van het Duitse ProSiebenSat.1 over te nemen.

Maandag raakte al bekend dat een alliantie tussen de Finse uitgever Sanoma (Humo, Flair), De Vijver (de holding boven productiehuis Woestijnvis), en mediagroep Corelio (De Standaard, Het Nieuwsblad) het hoogste bod had uitgebracht. Naar verluidt is het trio bereid om 1,25 miljard euro neer te tellen om de Belgische en Nederlandse zenders van ProSiebenSat.1 in te lijven. Sanoma gaat in Nederland samenwerken met John de Mol, die overigens een belang heeft in RTL.

De Persgroep, uitgever van onder meer De Morgen, Het Laatste Nieuws en de Volkskrant, haakte door het hoge bod uiteindelijk af als kandidaat-overnemer. De Persgroep, die mikte op de Nederlandse markt, controleert in Vlaanderen met Roularta de zender VTM. RTL van zijn kant wilde enkel het Vlaamse luik, aangezien de groep al sterk vertegenwoordigd is op de Nedrlandse tv-markt.

Dinsdag wil RTL België noch RTL Luxemburg commentaar geven op het bericht van Reuters. Hetzelfde geldt voor ProSiebenSat.1, Corelio, De Vijver en Sanoma België. Volgens Reuters valt er pas in mei een beslissing. Bronnen bij De Tijd verwachten vrijdag officieel nieuws.

Lees meer over:

Onze partners