Roularta neemt participatie van 32 procent in Proxistore

09/08/13 om 17:49 - Bijgewerkt om 17:49

Bron: Trends

Roularta Media Group neemt een participatie van 32 procent in het kapitaal van NV Proxistore. Daar komt een optie bij waarmee de deelname tot 50 procent verhoogd kan worden.

Roularta neemt participatie van 32 procent in Proxistore

© belga

Roularta Media Group neemt een participatie van 32 procent in het kapitaal van NV Proxistore. Daar komt een optie bij waarmee de deelname tot 50 procent verhoogd kan worden.

Proxistore NV is gespecialiseerd in geogelokaliseerde reclame op internet en is ontstaan uit de splitsing van de reclameregie Beweb Regie, die sinds 1995 actief is in de internetsector.

De aandeelhouders-stichters onder leiding van Bruno Van Boucq (CEO) worden tot 57 procent herleid en IPM Groep tot 11 procent.

Proxistore is marktleider in België inzake digitale lokale reclame op internet. Dankzij de gepatenteerde geolokalisatie waarmee surfers met precisie worden gelokaliseerd, kunnen lokale adverteerders efficiënt gaan adverteren op drukbezochte internetsites en kunnen die hun bezoekersaantallen rentabiliseren.

De commerciële lancering in België vond plaats in het vierde kwartaal van 2011 met positieve resultaten voor de lokale verkooppunten van adverteerders als MediaMarkt, Lunch Garden, Seat, Mobistar, Belfius, Deutsche Bank, ING, enz.

In België telt Proxistore 5 miljoen bezoekers, of bijna 8 (12+) Belgen op 10. Daarvoor werkt Proxistore samen met internetsites van grote mediagroepen zoals Roularta, IPM, Corelio, RTL Belgium en Lagardère.

Proxistore is het enige Belgische bedrijf dat in de "Red Herring Top 100" van 2013 voorkomt. Dit klassement selecteert innoverende Europese startups met het grootste groei- en veranderingspotentieel. Het bedrijf is ook actief in Duitsland en zal vanaf september ook op de Franse digitale markt aanwezig zijn.

Proxistore draait rond 3 pijlers: een concept ('web to store'), een technologie (surfers lokaliseren ongeacht hun internetverbinding, browser of apparaat) en een economisch model waarmee online uitgevers hun bezoekers beter kunnen afstemmen op een groot aantal lokale adverteerders.

"Roularta is al sterk aanwezig op de markt van digitale publiciteit als partner van Premium Google AdWords. Door deze strategische investering wordt Roularta ook betrokken bij de ontwikkeling van de indrukwekkende en reeds bekroonde technologie van dit veelbelovende bedrijf", aldus Rik De Nolf, CEO van Roularta, in een toelichting.

Lees meer over:

Onze partners