Promo Fashion wordt Bel & Bo

26/08/10 om 11:19 - Bijgewerkt om 11:19

Bron: Trends

De kledingketen Promo Fashion wil zijn imago verjongen en verfrissen. Alle 65 winkels worden in een nieuw kleedje gestoken en de naam verandert in Bel & Bo. Alleen de scherpe prijzen blijven.

Promo Fashion wordt Bel & Bo

Promo Fashion is het bedrijf van de Kortrijkzaan Michel Delfosse. In de jaren tachtig startte hij een winkelketen die Promo 800 heette, omdat er enkel artikelen onder de 800 frank (20 euro) verkocht werden. Na de introductie van de euro veranderde Delfosse de naam in Promo Fashion, maar de klemtoon bleef liggen op de 'gekke prijzen'.

Die strategie en positionering legden de onderneming geen windeieren. Gegroeid vanuit West- en Oost-Vlaanderen werden er de voorbije jaren vijf nieuwe kledingwinkels per jaar geopend, in Vlaanderen en Wallonië. Momenteel telt Promo Fashion 65 verkooppunten en 350 personeelsleden. De omzet bleef gestaag stijgen (+10 procent sinds 2007) en bereikte 44,3 miljoen euro in het boekjaar tot eind januari 2010.

"Maar de klanten zijn en kopen modieuzer dan vroeger", vertelt Delfosse deze week aan Trends. "We mikken nog altijd op dezelfde doelgroep: vrouwen tussen 30 en 55 jaar, veelal met een gezin en kinderen. Maar het koopgedrag van die vrouwen is veranderd. Ze willen er goed en jong uitzien, en hun aankopen doen in een aangename omgeving." Daarom paste Promo Fashion de voorbije jaren zijn collectie aan. Zo werden alle goedkope prullaria uit het assortiment gegooid en in de plaats kwamen kledingaccessoires, schoenen, handtassen en sjaals.

Nu zet Promo Fashion een tweede stap. De winkels worden in een nieuw kleedje gestoken, en de keten krijgt een nieuwe naam: Bel & Bo. Het logo is uitgesproken kleurrijk en gedurfd. Op die manier wil Delfosse het imago van zijn winkels warmer en frisser maken. Voor het eerst in zijn bestaan gaat Promo Fashion ook nationale reclame voeren. "De bedoeling is de naambekendheid binnen de twee jaar op te trekken boven de 90 procent en via een beter imago nieuwe klanten naar de winkels te lokken", zegt Delfosse.

P.C.

Lees meer over de herprofilering en de expansieplannen van Promo Fashion in Trends van deze week.

Lees meer over:

Onze partners