Oplage Trends stijgt met 7 procent

© Thinkstock

Het weekblad Trends/Tendances kon in 2013 rekenen op 43.945 verkochte nummers. Dat zijn er 6,99 procent meer dan een jaar eerder, blijkt uit cijfers van Centrum voor Informatie over de Media (CIM).

De verkoop van de Nederlandstalige week- en halfweekbladen is in 2013 opnieuw gedaald. Dat blijkt niet het geval voor Trends/Tendances. Van het Nederlandstalige weekblad Trends en het Franstalige zusterblad Tendances werden vorig jaar in totaal 43.945 exemplaren verkocht tegenover 41.075 een jaar eerder. Dat is een toename met 6,99 procent.

Van alle Nederlandstalige week- en halfweekbladen werden in 2013 in totaal 7.280.896 magazines verkocht, tegenover 7.443.498 magazines in 2012. Dat stemt overeen met een daling met -2,18 procent. Het weekblad Humo verloor het meeste terrein (-20,09 procent), maar ook P-magazine (-16,64 procent) en Joepie (-18,54 procent) zien hun verkoop dalen.

De populaire bladen Dag Allemaal-Expres (-10,41 procent), Story (-13,44 procent) en Tv Familie en Blik (-13,03 procent) bleken vorig jaar weer iets minder populair, in tegenstelling tot Tv Gids Primo (+11,02 procent).

Ook de vrouwenbladen Flair (-12,74 procent) en Libelle (-3,82 procent) zien de verkoop dalen. Knack magazine verloor 5,57 procent. Naast P-magazine werden er ook minder exemplaren verkocht van Ché (-21,24 procent), het andere mannenblad van Think Media dat tweewekelijks verschijnt. Van Menzo, het tweemaandelijkse tijdschrift van dezelfde uitgever met Koen Wauters als hoofdredacteur, gingen er daarentegen 10.858 stuks over de toonbank. Dat is meer dan een verdubbeling van het aantal verkochte exemplaren, goed voor een stijging van 114,92 procent. (Belga/BO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content