Omzetgroei Roularta stilgevallen in tweede kwartaal

© belga

De geconsolideerde omzet van het tweede kwartaal kwam uit op 186,8 miljoen euro.

Roularta Media Group zag tijdens het tweede kwartaal van 2011 de omzet met slechts 0,3 procent toenemen. In de divisie printed media was er zelfs een omzetdaling.

De geconsolideerde omzet van het tweede kwartaal kwam uit op 186,8 miljoen euro. In de afdeling printed media daalde de omzet met 2,2 procent, bij de divisie audiovisuele media was er nog een omzetstijging van 4,3 procent.

Semester

Dankzij een goed eerste kwartaal, toen de omzet met bijna 7 procent toenam, kan Roularta voor de eerste helft van het jaar nog een omzet van 374,2 miljoen euro rapporteren, een stijging met 3,4 procent “ondanks sterk gestegen papierprijzen en een onzeker economisch klimaat”.

De nettowinst voor het eerste semester daalde wel, met 5,6 procent tot 14,3 miljoen euro. De gestegen papierprijzen wogen voor 3,3 miljoen euro op de groep.

Roularta verwacht een goed derde kwartaal inzake reclameomzet, maar zegt dat “er nog geen visibiliteit is voor het veel belangrijkere vierde kwartaal. De algemene economische toestand kan wegen op de reclamebestedingen”.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content