Omzet Roularta stijgt met 6,8 procent

© belga

De omzet van mediagroep Roularta nam in het eerste kwartaal 2011 toe met 6,8 procent tegenover dezelfde periode 2010. Er werd groei genoteerd in de divisies print- en audiovisuele media.

De kwartaalomzet steeg van 175,5 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2010 tot 187,4 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2011. De printmedia noteerden een groei met 7,2 procent, een stijging van 136,1 naar 145,9 miljoen euro.

De audiovisuele media groeiden met 5,7 procent, van 40,3 naar 42,6 miljoen euro. Volgens Roularta is er een groeiende interesse bij grotere klanten om campagnes te plaatsen bij de commerciële radio en de tv-zenders van de VMMa (Vlaamse Mediamaatschappij).

De inkomsten van reclame via internet, die vervat zitten in de cijfers van de divisies print- en audiovisuele media, stijgen zowel in België als in Frankrijk samen met 40 procent. Volgens Roularta een bewijs dat zijn multimediale aanpak vruchten afwerpt.

Ondanks de duidelijke positieve trend, blijft Roularta voorzichtig positief in zijn vooruitzichten. Hoewel Roularta erop wijst dat de reclamewereld de sterkte van haar gediversifieerde media erkent, blijft het moeilijk om de markt op korte termijn in te schatten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content