NMBS noteert lichte toename klachten

© belga

De centrale klantendienst van spoorwegmaatschappij NMBS heeft in 2009 23.833 klachten ontvangen over het binnenlands treinverkeer. Dat is een stijging met 2,2 procent in vergelijking met 2008, toen 23.321 klachten werden geregistreerd. Dat blijkt maandag uit een persbericht van de NMBS.

De NMBS benadrukt dat de stijging van het aantal klachten in lijn ligt met de toename van het aantal reizigers (+1,9 procent).

Het grootste deel van de klachten had te maken met de stiptheid van de treinen (39 procent). Maar ook over de NMBS-producten en de verkoop ervan (21 procent) en over de dienstregeling (16 procent) kwamen heel wat klachten binnen.

Intussen mocht de NMBS in de eerste vier maanden van 2010
al 12.028 klachten ontvangen, wat 25 procent meer is dan in diezelfde periode vorig jaar. Volgens de spoorwegmaatschappij is dat voornamelijk toe te schrijven aan het ongeval in Buizingen.

Voorts blijkt het aantal aanvragen voor compensaties wegens vertragingen in 2009 bijna verviervoudigd te zijn in vergelijking met het jaar voordien (van 5.197 naar 19.129).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content